Zijn dit herkenbare situaties en overwegingen?
- Wij verwachten van onze medewerkers dat ze initiatiefrijk en pro-actief zijn, maar de initiatieven moeten vooral van het management komen…
- Onze organisatie groeit, maar het is moeilijk om de juiste mensen binnen te krijgen en om deze aan de organisatie te binden…
- Betekenisvol werken mag meer model staan voor onze organisatie; waar en hoe leveren wij als onderneming een maatschappelijke bijdrage die ertoe doet…
- Verstoringen in onze bedrijfsprocessen komen nog te vaak voor. Doen we wel de goede dingen en doen we ze op de beste manier…
- Wij zijn klantgericht en denken dus graag mee met onze klanten, maar het is lastig te anticiperen op hun veranderende vraag…
- De leverbetrouwbaarheid van onze leveranciers trekt een zware wissel op de relatie met onze klanten…

Het zijn typische voorbeelden van “bleeders” in een organisatie; ongewenste situaties die de resultaten negatief beïnvloeden. Elke organisatie wil zulke situaties verbeteren of beter nog, voorkomen. Maar hoe doe je dat?

Van “bleeders” naar “feeders”
YOUR PURPOSE maakt de “bleeders” in uw organisatie zichtbaar en helpt om deze te transformeren naar “feeders”. Aandachtspunten worden sterke punten en geven uw organisatie juist een voorsprong.
Wij doen dit vanuit de wetenschap dat purpose gedreven organisaties, gericht op meervoudige waardecreatie voor zowel onderneming, medewerkers als maatschappij, aantoonbaar beter presteren en ook op de lange termijn beter blijven presteren.
Wat is dat, Purpose?
Wij staan aan het begin van een economisch tijdperk waarin ‘van betekenis zijn’ waarde-bepalend wordt voor bedrijven en het bouwen van merken. ‘Van betekenis zijn’ levert iets goeds op voor de onderneming, voor haar mensen én voor de samenleving. Door ‘van betekenis zijn’ op te nemen in de ondernemings-doelstellingen krijgen organisaties een voorsprong op de concurrentie.
Het is een ontwikkeling van méér winst naar bétere winst.
Betere winst ontstaat wanneer een organisatie focus heeft op zowel organisatiewaarde, medewerkerswaarde als maatschappelijke waarde.


U wilt de beste medewerkers kunnen aantrekken en behouden, de beste dienstverlening realiseren voor uw klanten, een betrouwbare partner worden en blijven voor uw leveranciers en aan uw aandeelhouders en financiers een gezonde winstgevendheid op korte en lange termijn kunnen garanderen. En last but not least: met uw organisatie een positieve bijdrage leveren aan maatschappij en milieu.